Over vand, sand og sletter...

semi-overcast 24 °C

Kaere folkens,

Endnu en fortaelling fra Charlotte og Kristoffer. Siden vi sidst underholdte jer med detaljer fra vores rejse, har vi nu rykket teltpaelene ind i den smukke "lille" perle af et land, Ecuador. Hurtig opsummering: Vi har vaaeret i 2 hovedstaeder, touret Galapagos rundt, og i oevrigt floejet, koert, sejlet, og svoemmet mere, end vi almindeligvis har for vane.

Naamen, den kronologiske raekkefolge af begivenheder foelger her:
Efter at have vaeret godt og grundigt gennembankede og traette i staengerne af at vaere i Cusco og omegn, tog vi en natbus videre sydpaa til Nazca. Nazca er en lille obskur by, som egentlig ikke har synderligt at byde paa, lige med undtagelse af nogle fantastiske linjer, som er blevet lavet i sandoerkenen, et godt stykke tid foer vi er blevet foedt. Det var en super fed oplevelse at flyve rundt i verdens mindste Cessna fly og fra passende afstand opleve alle de maarkelige figurer og tegn.

Herfra tog vi paa en mindre tur op af kysten til en endnu mindre by, der hedder Huacachina. Denne by ligger ogsaa ude i oerkenen, med et kaempe vandhul / oase som naturligt centrum. Den er omringet af kaempe sandbanker, som er helt fantastiske til at "sandboarde" paa. Jeg maa tilstaa at jeg ikke var nogen oern til denne sport, til gengaeld viste Charlotten sig som et vaskeaegte naturtalent, no shit! Vi kom frem og tilbage i sandbakkerne i nogle dune-buggies (ombyggede jeeps) som var sjovere end nogen rutsjebane, vi nogenside har proevet, og Charlotte var ioevrigt vaeldigt tilfreds med at hun havde taget sin sports BH paa til lejligheden.

Nu naermede tiden sig saa hvor vi skulle videre til Lima, og igen indsnuse lidt storby og finkultur. Men, desvaerre for os, viste det sig at der var en general strejke, som medfoerte at den store motorvej, Panamericana, var lukket, og hermed var vi strandet lidt syd for Pisco, med ingen mulighed for at rykke videre. Efter at det havde staaet paa i 2 dage, besluttede vi os for at tage sagen i egen haand. Vi hyrede, sammen med 3 andre "lokale" en taxa, som var frisk paa at koere sin bil ud paa meget uregelmenteret vej / oerken for at faa os videre nordpaa til den foerste by, som saa kunne fragte os videre med bus til Lima. Denne tur viste sig at vaere uhyre spaendende, med frem kom vi og saa maa I hoere mere til den historie, naar vi er hjemme igen. I Lima havde vi desvaerre kun 2 overnatninger, paa grund af denne affaere, men naaede dog at faa et rigtig fint indtyk af byen, alligevel.

Fra Lima floej vi til Guayaquil, som er den stoerste by i Ecuador. Her havde vi en enkelt dag, foer vi skulle videre til fantastiske Galapagos. Paa forhaand havde vi booket en tur paa en sejlbaad, hvor vi havde 4 overnatninger og havde selskab af 9 andre rejsende. Det var en dejlig baad, en veloplagt besaetning, en super guide, og fantastiske omgivelser. Efter vores foerste dag paa baaden havde vi allerede set masser af spaendende fugle, skildpadder, rokker, soeloever, og hajer...og andre fisk naturligvis:-) Stedet er bare et kaempe overfloedighedshorn af fauna og flora, saa vi var underholdt fra start til slut. Et kaempeplus ved at vaere her var samtidigt at dyrene overhovedet ikke var bange for mennesker, hvilket medfoerte at vi kunne komme helt vildt taet paa dem. Vi havde snorkle ture, hvor vi svoemmede lige ved siden af soeloever, saeler, rokker, pingvinger, og....hajer! Havet kunne godt blive lidt uroligt om natten, saa det var godt at vi havde pakket vores pille arsenal med paa turen. Efter at vi kom af baaden, havde vi nogle lidt mere stille og rolige dage paa to af hoved-oerne, hvor det mest bare handlede om at slappe af og faa lidt sol - det var nu ogsaa meget rart.

I gaar kom vi tilbage til fastlandet, og befinder os nu i Ecuadors hovedstad, Quito. I dag har den saa staaet paa diverse sightseeing, og planen er at faa besoegt en cacao farm og faa set lidt til Aekvator linjen, inden vi igen pakker vores sydfrugter og rejser nordpaa, denne gang til Costa Rica. Hermed bliver det ogsaa vores sidste par dage i Sydamarika, som bestemt ikke har skuffet paa nogen som helst parametre. Nu venter nye eventyr i Mellem / Centralamerika, og vi glaeder os noget saa frygteligt!

Hav det godt allesammen. Nu er der kun ca. halvanden maaned til at vi er hjemme igen igen!

Moezz fra Charlotte og Kristoffer

Skrevet af charkris 14:44 Gemt i Ecuador

E-mail denne beretningFacebookStumbleUpon

Indholdsfortegnelse

Vær den første til at kommentere på denne beretning

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Indtast dine Travellerspoint login oplysninger herunder

( Hvad er dette? )

Hvis du endnu ikke, allerede er medlem af Travellerspoint, kan du tilmelde dig gratis.